"Jenom v loňském roce dostaly politické strany a hnutí téměř miliardu korun ze státního rozpočtu. Během dvou volebních kampaní 'proteklo' do médií téměř 430 milionů. Čtvrtinu této částky tvořily náklady na billboardové kampaně," informuje na svých webových stránkách organizace Transparency International (TI).

Strany, které uspěly v podzimních sněmovních volbách, přiznaly volební náklady v celkové výši 359 milionů korun.

Nejdražší kampaň – za 119 milionů – mělo hnutí ANO, nejlevnější – za 13 milionů – naopak KSČM.

Utrácení stran před volbami má ale nyní omezit zákon. Ten počítá se zavedením limitu na výdaje za předvolební kampaně, který by se měl pohybovat pod 100 miliony korun.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.