Před prezidentskými volbami společnost Semantic Visions jako jediná spočítala, že do 2. kola postoupí kandidáti Miloš Zeman a Karel Schwarzenberg. Podobnou metodu použila i teď, aby odhadla vítěze eurovoleb.

Podle ní drtivě vyhraje hnutí ANO. Za ním se umístí ČSSD a na třetím místě skončí TOP 09.

Společnost neprováděla předvolební průzkum, ale analyzovala, jak často se o daných stranách v posledních osmi týdnech mluvilo. A v potaz brala i to, jestli to byly zmínky negativní, či pozitivní.

"Na základě provedených analýz a úspěšných predikcí si můžeme dovolit tvrdit, že o volebních výsledcích rozhoduje všeobecná známost politických stran a jejích lidrů (celkový počet článků a zmínek v médiích), jejich vnímání (poměr pozitivních a negativních zmínek v médiích) a v neposlední řadě jejich vzájemná dynamika," uvedl ředitel Semantic Visions František Vrabel.

Výzkumníci analyzovali celkem 264 110 článků na zpravodajských serverech a blozích. Naopak sociální sítě do výzkumu nezahrnuli.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se