Z Česka se v posledních letech stal svého druhu ráj pro likvidaci aut – zatímco v Německu připadají na každých sto tisíc obyvatel necelá dvě vrakoviště, v Česku jich je hned šest. Vinen je starý vozový park, výkupní ceny šrotu i špatný zákon. Od roku 2016 proto budou muset všechna vrakoviště projít novou certifikací.

„Především pro nová zařízení plánujeme závazné stanovisko ministerstva životního prostředí posuzující, zda vydáme souhlas ke zpracování vozidel s ukončenou životností,“ řekla HN Dominika Pospíšilová z tiskového oddělení úřadu.

Roli bude hrát vzdálenost nejbližšího povoleného vrakoviště, kapacita okolních zařízení na zpracování olejů či tekutin z motoru a množství odhlašovaných vozidel v regionu. Nic z toho se dnes neposuzuje, o povolení rozhodují pouze krajské úřady.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.