Z Česka se v posledních letech stal svého druhu ráj pro likvidaci aut – zatímco v Německu připadají na každých sto tisíc obyvatel necelá dvě vrakoviště, v Česku jich je hned šest. Vinen je starý vozový park, výkupní ceny šrotu i špatný zákon. Od roku 2016 proto budou muset všechna vrakoviště projít novou certifikací.

„Především pro nová zařízení plánujeme závazné stanovisko ministerstva životního prostředí posuzující, zda vydáme souhlas ke zpracování vozidel s ukončenou životností,“ řekla HN Dominika Pospíšilová z tiskového oddělení úřadu.

Roli bude hrát vzdálenost nejbližšího povoleného vrakoviště, kapacita okolních zařízení na zpracování olejů či tekutin z motoru a množství odhlašovaných vozidel v regionu. Nic z toho se dnes neposuzuje, o povolení rozhodují pouze krajské úřady.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se