52 procent dotazovaných Čechů si kampaně k volbám do Evropského parlamentu vůbec nevšimlo. 55 procent se o volby nezajímalo. Výsledky vyplývají z průzkumu agentury CVVM pro ČTK.

Pouhých 42 procent dotazovaných uvedlo, že si všimlo kampaně alespoň jedné strany. Zbývajících šest procent dotazovaných si odpovědí nebylo jisto.

Jen 10 procent voličů se o volby silně zajímalo. 35 procent dotazovaných se o volby zajímalo trochu.

„Absolutní většina, tedy 55 procent, nevěnovala kampani pozornost vůbec,“ uvedla agentura CVVM.

Účast v letošních volbách do Evropského parlamentu byla rekordně malá. V předcházejících dvou volbách, kterých se Česká republika účastnila, k urnám dorazilo kolem 28 procent oprávněných voličů.

Nejvíc dotazovaných – 29 procent – si podle průzkumu CVVM pamatovalo kampaň hnutí ANO. O 12 procent méně získala hlavní vládní strana ČSSD. Kampaně opoziční TOP 09 si všimlo 15 procent dotazovaných, občanských demokratů devět procent a o tři procenta méně komunistů.

Mimoparlamentní svobodní, pro které byly volby velkým úspěchem, zaujali čtyři procenta dotazovaných.

Po třech procentech si v průzkumu vysloužilo opoziční Hnutí přímé demokracie a nejmenší vládní strana KDU-ČSL. O pozornost dvou procent dotazovaných se dělí zelení a piráti.

Kampaň do Evropského parlamentu hodnotí pozitivně pouhých 11 procent Čechů, ve třetině dotazovaných zanechala kampaň nepříznivý dojem. Další třetina má na kampaň neutrální názor a zbývající čtvrtina dotazovaných uvedla, že je nerozhodnutá.

Agentura CVVM se v průzkumu ptala 1049 osob straších 15 let. Průzkum trval od 2. do 9. července, volby se konaly 23. a 24. května.

Související