Během pěti let by se mělo v Praze objevit o bezmála sto tisíc zón placeného stání víc, než je tomu dnes. Současný systém se Praze zdál nevyhovující. Na některých místech jsou přes den a o víkendech tam, kde jsou modré zóny, prázdné ulice. Nový systém by proto měl být tolerantnější.

Nově by se navíc peníze, které Praha díky zónám vybere, měly vracet zpátky do dopravy. "Budou investovány na řešení dopravního klidu, na obnovu, městskou hromadnou dopravu nebo můžou díky nim vznikat třeba nová parkoviště P+R," řekl v rozhovoru pro IHNED.cz radní pro dopravu Jiří Nouza.

Jak se změnila situace v Praze potom, co se zavedly zóny placeného stání?

Nejsem schopný to nijak statisticky dokázat. Fakt je, že když půjdete na Prahu 2 a řeknete jim, že se zóny zruší, tak vás vyhodí. Na druhou stranu to, jak je parkování dneska nastavené na Praze 1, 2, 3 a 7, je špatně. Zóny nemají žádnou variabilitu.

Situace na Praze 2 a 3 se od sebe liší. Na dvojce se nestane, že by přes den rezidenti z modrých zón zmizeli. Na Praze 3, která je o pět set metrů dál, se to děje zcela evidentně. Naší snahou teď je, aby se ta místa, která zůstávají přes den volná, nabídla těm, kteří to nutně potřebují.

Tím myslíte koho?

Například živnostníky. Skláře, topenáře a další, kteří potřebují někam dojet, zaparkovat, poskytnout tam svoji službu a zase odjet. Ale chtěli jsme zlepšit i možnosti lidí, kteří se třeba potřebují postarat o rodiče a nemůžou u nich teď zaparkovat. Dneska se kvůli tomu celý systém obchází a město to musí nějak řešit.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se