Česká obchodní inspekce (ČOI) provedla ve druhém čtvrtletí 667 kontrol nejrůznějších výprodejních a slevových akcí. Pochybení našla ve 43 % z nich. Inspektoři uložili firmám téměř 250 pokut ve výši 2,5 milionu korun.

Akce potvrdila, že prodejci při prodeji zboží ve slevách stále nedodržují povinnosti, které jim ukládá zákon o ochraně spotřebitele. Nejvyšší pokutu dostal řetězec Tesco.

"Nejčastější porušení se týkala neseznámení spotřebitele s cenou, což je pro něho při rozhodování o výhodnosti koupě zásadní informace. V několika případech jsme prokázali také používání nekalých obchodních praktik," řekl ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný a dodal, že kontroly výprodejů a slevových akcí budou nadále pokračovat ve stejné intenzitě.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.