Hrubé investice do televizní reklamy činily od ledna do července 18,7 miliardy korun. Zadavatelům tak roste chuť inzerovat v televizi, jde totiž o nejvyšší číslo za poslední tři roky.

Ve stejném období v roce 2012 činila hodnota těchto brutto investic 17,9 miliardy, a loni dokonce jen 16,3 miliardy.

"Loňský propad byl způsoben změnou obchodní politiky Novy," tvrdí Tomáš Hynčica, ředitel společnosti Admosphere, která monitoruje reklamu na českém trhu.

Letošní výsledky ale překonávají i ty z roku 2012. "Návrat" Novy na obchodní pole tak není jediným faktorem oživení. "Růstu investic letos nahrávají také tři velké sportovní akce – olympiáda v Soči, MS v hokeji a MS ve fotbale – a v neposlední řadě celkové zlepšení ekonomické situace firem,“ tvrdí Michal Šeda, ředitel výzkumu mediální agentury ZenithOptimedia Prague.

A letošek si pochvalují i televizní stanice, ačkoliv konkrétní data úpěnlivě tají. 

"Nárůst reklamních investic je patrný, což považujeme za pozitivní trend, který se samozřejmě odráží i v našich výsledcích. V posledních letech mají navíc inzerenti větší zájem jak o klasickou inzerci, tak o doplňkové reklamní formáty typu product placement," řekl serveru IHNED.cz obchodní ředitel Primy Michal Beran.

Televizi Nova se letos daří lépe než loni. Když totiž od ledna roku 2013 zdražila reklamu a stálým klientům už neposkytovala tak výrazné slevy, řada zadavatelů odešla ke konkurenci.

Tím ale začal celý trh klesat. Ostatní televize totiž nestíhaly poptávku z důvodu vyprodanosti pokrývat a inzerenti si začali vybírat i jiné typy médií. Nebo dokonce přestali na čas reklamu úplně kupovat. 

Nova ale od "experimentu" po výměně generálního ředitele na podzim ustoupila, obchodní politiku opět změnila a inzerenti se jí začali postupně vracet. 

Barrandov tvrdí, že zájem o reklamní spoty a product placement je teď srovnatelný s loňským rokem. "Pocítili jsme ale vyšší poptávku po sponzorských vzkazech, její nárůst oproti minulému roku odhadujeme na 25 procent," řekla serveru IHNED.cz ředitelka TV Barrandov Marcela Hrdá.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 30 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.