Hrubé investice do televizní reklamy činily od ledna do července 18,7 miliardy korun. Zadavatelům tak roste chuť inzerovat v televizi, jde totiž o nejvyšší číslo za poslední tři roky.

Ve stejném období v roce 2012 činila hodnota těchto brutto investic 17,9 miliardy, a loni dokonce jen 16,3 miliardy.

"Loňský propad byl způsoben změnou obchodní politiky Novy," tvrdí Tomáš Hynčica, ředitel společnosti Admosphere, která monitoruje reklamu na českém trhu.

Letošní výsledky ale překonávají i ty z roku 2012. "Návrat" Novy na obchodní pole tak není jediným faktorem oživení. "Růstu investic letos nahrávají také tři velké sportovní akce – olympiáda v Soči, MS v hokeji a MS ve fotbale – a v neposlední řadě celkové zlepšení ekonomické situace firem,“ tvrdí Michal Šeda, ředitel výzkumu mediální agentury ZenithOptimedia Prague.

A letošek si pochvalují i televizní stanice, ačkoliv konkrétní data úpěnlivě tají. 

"Nárůst reklamních investic je patrný, což považujeme za pozitivní trend, který se samozřejmě odráží i v našich výsledcích. V posledních letech mají navíc inzerenti větší zájem jak o klasickou inzerci, tak o doplňkové reklamní formáty typu product placement," řekl serveru IHNED.cz obchodní ředitel Primy Michal Beran.

Televizi Nova se letos daří lépe než loni. Když totiž od ledna roku 2013 zdražila reklamu a stálým klientům už neposkytovala tak výrazné slevy, řada zadavatelů odešla ke konkurenci.

Tím ale začal celý trh klesat. Ostatní televize totiž nestíhaly poptávku z důvodu vyprodanosti pokrývat a inzerenti si začali vybírat i jiné typy médií. Nebo dokonce přestali na čas reklamu úplně kupovat. 

Nova ale od "experimentu" po výměně generálního ředitele na podzim ustoupila, obchodní politiku opět změnila a inzerenti se jí začali postupně vracet. 

Barrandov tvrdí, že zájem o reklamní spoty a product placement je teď srovnatelný s loňským rokem. "Pocítili jsme ale vyšší poptávku po sponzorských vzkazech, její nárůst oproti minulému roku odhadujeme na 25 procent," řekla serveru IHNED.cz ředitelka TV Barrandov Marcela Hrdá.

Zatím jste si přečetli 70 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.