Po vysokorychlostní trati naplánované mezi Prahou a Brnem se vlaky budou pohybovat třísetkilometrovou rychlostí. Cesta mezi dvěma největšími českými městy tak zabere pouhou hodinu.

Strategické železniční spojení má však momentálně jeden podstatný problém – na celém území hlavního města trať chybí v Zásadách územního rozvoje, tedy dokumentu, podle kterého se musí řídit samotný územní plán Prahy.

Vyškrtnutí budoucí tratě dosáhl loni u soudu švýcarský podnikatel Sebastian Pawlowski. Železnice totiž měla vést přes jeho pozemky na jihovýchodním okraji hlavního města, kde chce postavit tisícovku nových bytů.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.