Lavice s pětašedesáti vyrovnanými tablety, ve kterých budou nahrané elektronické učebnice pro jednotlivé předměty, čekaly v pondělí na studenty dvou prvních ročníků čtyřletého gymnázia v Klatovech.

Škola se 630 studenty jako jedna z prvních v kraji přechází komplexně na výuku, kdy klasické papírové učebnice nahrazují elektronické knihy v tabletech.

S projektem začala loni, tablety zatím dostávají studenti prvních ročníků čtyřletého studia, v následujících dnech přibude ještě jedna třída kvartánů.

Postupně chce škola nabídnout tuto možnost i dalším zájemcům, uvedl ředitel školy Jiří Šlégl.

Gymnázium v Klatovech poskytne studentům tablety iPad nejen pro školní výuku, dostanou je i domů. "Budou je mít, a to je smyslem projektu, v držení ve škole i doma tak, aby si na ně zvykli. V žádném případě nám nešlo o to, aby se tablety rozdaly jen na hodinu a po ní se zase vybraly," řekl Šlégl.

Během jednoho školního roku zaplatí studenti v měsíčních splátkách zvýhodněnou cenu přístroje a tablet bude jejich.

I když elektronických učebnic je nejvíce pro základní školy a nižší stupeň gymnázií, v Klatovech s nimi začínají od čtyřletého studia. Pokud nebude vhodná elektronická učebnice k dispozici, budou studenti podle ředitele dostávat materiály vytvořené učiteli.

Gymnázium má už na 1500 prezentací a elektronických projektů zpracovaných vlastními kantory.

"Po zprovoznění iPadů dostanou žáci pokyny, jak se bude v konkrétním předmětu postupovat. Tam, kde elektronické učebnice nejsou, budou dostávat elektronické materiály od vyučujících - prezentace, úlohy k procvičování a další věci. Budou moci komunikovat a tyto věci sdílet," informoval ředitel.

Přechod na interaktivní formu vyučování je podle něj světový trend. Výhoda tabletů, v nichž mají studenti nahrané učebnice, slovníky i atlasy, nespočívá jen v odlehčení školních tašek od papírových knih. Tablet, který je dnes pro současnou generaci nedílnou součástí života, mají studenti neustále u sebe, nabízí interaktivní formu výuky a díky školní wi-fi síti mohou studenti okamžitě vyhledávat potřebné věci na internetu, vyjmenoval Šlégl.

"Za hlavní považuji to, aby se iPad stal jejich normálním pomocníkem, nikoliv mozkem, nenahradí učení, nenahradí domácí práci, ale zefektivní ji," doplnil.

"Myslím si, že výuka s tablety je pokrok v učení ve školách. Je to lehčí batoh, bude to interaktivní, učebnice budou v nové formě, bude to nová zkušenost pro žáky," souhlasí s ředitelem student prvního ročníku Michal Moudrý.