V internetových obchodech koncem léta vrcholí přípravy na předvánoční nákupní sezonu.

Češi podle odhadů před letošním Štědrým dnem v e-shopech utratí rekordních 21,5 miliardy korun. To je o 15 procent více než minulý rok.

Internetové obchody již začaly s náborem brigádníků, posilují skladové zásoby a upravují logistické procesy.

"Přípravy na vánoční sezonu u nás tradičně vrcholí již v létě, kdy připravujeme silné skladové zásoby zboží, které patří k nejpopulárnějším vánočním dárkům," uvedla ředitelka internetového obchodu Kasa.cz Andrea Čižmářová.

Konkurenční Mall.cz zase v předvánočním období plánuje růst obratu na všech svých trzích o 45 procent.

"Očekáváme, že prodeje ovlivní hlavně dostupnost zboží, proto jsme rozšířili naše sklady o dalších 12 tisíc metrů čtverečních," sdělila mluvčí obchodu Michala Gregorová.

E-shopy již začaly s náborem brigádníků. Prodejce elektroniky Alza.cz například přijme více než 250 sezonních zaměstnanců. Nejvíce nových míst se předpokládá v logistice a prodejní síti. Posílí ale i call centrum či reklamační oddělení.

"Již v dnešních dnech probíhá nábor a zaškolování nových zaměstnanců v naší logistice. Ti, kteří se během vánoční sezony osvědčí, následně získávají nabídky na trvalé pracovní smlouvy," dodal obchodní ředitel internetového obchodu CZC.cz Tomáš Pilský.

Nějaký vánoční dárek letos on-line koupí podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) aspoň 60 procent uživatelů internetu.

Tržby tuzemských e-shopů v předvánočním období mají být opět rekordní. "Naše první odhady hovoří o tom, že můžeme očekávat alespoň 15procentní nárůst oproti loňskému roku, tedy řečí obratů až 21,5 miliardy korun", sdělil výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. 

Obchody dále rozšiřují počet míst pro osobní odběr a upravují logistické procesy.

"Měníme procesy v naší logistice tak, abychom byli schopni odeslat maximum objednávek již v den objednání," řekl Daniel Kopecký, obchodní ředitel společnosti Vivantis, provozovatele e-shopů parfemy.cz a hodinky.cz.

Po zkušenostech z předchozích let se internetové obchody připravily i na opozdilce, kteří vánoční dárky objednávají na poslední chvíli.

"Poučení se vztahuje především k nákupům na poslední chvíli – víme, že zákazníci si s oblibou vyzvedávají své internetové nákupy i na Štědrý den dopoledne, proto je nutné mít v pohotovosti celý tým až opravdu do poslední chvíle před štědrovečerní večeří," dodala Čižmářová z Kasa.cz.

"I když byla loňská vánoční sezona díky intervenci ČNB silná, přesto letos očekáváme, že zákazníci utratí opět o něco více než vloni. Významněji se v letošní sezoně projeví nákupy přes mobilní zařízení. Internetovému nakupování se daří, rovněž pololetní obrat e-shopů meziročně vzrostl zhruba o desetinu," dodal ředitel srovnávače cen Heureka.cz Tomáš Braverman.