Rekordní částku vydělal po pátečním vstupu na burzu NYSE čínský internetový gigant Alibaba. O jeho akcie byl v pátek mezi investory obrovský zájem, už tehdy se tak upisovatelé rozhodli vydat další akcie. V pondělí, tedy v druhý den obchodování, jich nabídli slíbených 48 milionů a očekávaná největší primární nabídka akcií (IPO) v historii, se stala realitou.

Podle nejmenovaných zdrojů listu New York Times na ní Alibaba vydělal 25 miliard dolarů. Cena nově vydaných akcií byla stejná jako původní, tedy 68 dolarů za akcii.

Při otevření burzy v pondělí ale nové akcie nevyskočily tak vysoko jako v pátek, kdy se původní cena zvedla o 38 procent na 93,9 dolaru. Na nižší úrovni se držely už celý den. I tak ale e-shopu vynesly o 3,2 miliardy dolarů více než v prvním dni obchodování.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru