Praha od ledna zpřísní zákaz reklamy v památkové zóně. Z centra by tak měla zmizet "chodící reklama". Od začátku příštího roku bude totiž zákaz platit i pro reklamní převleky. V centru už by se tak neměli objevit lidé, kteří propagují zboží a služby pomocí převleků nebo pomocí cedulí pověšených na krk. Ve středu to schválila rada hlavního města. 

"Omezí se ta reklama, kdy někteří jedinci postávají před provozovnami v různých převlecích a lákají kolemjdoucí přímo na ulici. Hlavním záměrem je omezit formy reklamy, které výrazně ovlivňují kvalitu veřejných prostranství," řekla k tomu mluvčí magistrátu Petra Hrubá.

"Cílem je omezit ty formy reklamy, které výrazně ovlivňují podobu veřejných prostranství," říká k tomu radní Lukáš Manhart. Nařízení omezuje reklamu v památkové zóně už od roku 2005. Teď se navíc rozšíří i na část Vinohrad. 

Reklamní převleky tak nebudou moci firmy využívat ani v okolí náměstí Míru, Rumunské a Anglické. "Je to území historicky a architektonicky cenné, navíc úzce spojené s vlastním centrem města, proto by měla být reklama omezena i tady," dodává radní Lukáš Manhart. 

Nařízení se dotkne také reklamních plachet. Nově budou moci plachty viset jen na stavebním lešení. Navíc osmdesát procent z plochy plachty bude muset zobrazovat objekt, který plachta zakrývá a jen dvacet procent může být reklama. 

Pražská rada pod vedením primátora Tomáše Hudečka (nestraník, dříve TOP 09) letos také omezila reklamu pomocí pražských stavebních předpisů. Ty platí od září. Podle nich se v hlavním městě nesmí postavit už žádná další stavba pro reklamu, která je větší než šest metrů čtverečních. V Praze by tak neměly přibývat žádné další billboardy.