Práce na tunelovém komplexu Blanka dál pokračují. Praha se dohodla s firmou Inženýring dopravních staveb (IDS), která hrozila, že kvůli dluhům města ve čtvrtek odejde ze stavby. Po jednání o tom informoval náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) a právní zástupce IDS Marek Nespala.

Firma, která na výstavbě Blanky působí jako stavební dozor, podle Nespaly zároveň zvýšila požadavek z původních 150 milionů na více než 300 milionů korun. Dolínek uvedl, že stále platí plán Blanku ve zkušebním provozu otevřít v dubnu.

Spor mezi Prahou a IDS řeší rozhodčí soud. Další kolo soudního jednání se uskutečnilo ve středu. Soud sice nerozhodl, podle Nespaly ale IDS dostala dostatečnou záruku, že Praha pohledávky zaplatí. Rozhodci se kvůli případu znovu sejdou v únoru.

Firma IDS za své služby dosud inkasovala přes 200 milionů korun, chce ale víc, než bylo v původní smlouvě. Práce na stavbě se totiž protáhly, firmě vzrostly náklady. IDS tvrdila, že by její odchod znamenal zastavení veškerých prací a zdržení v řádu měsíců.

Tunel Blanka, který bez propojení se Strahovským tunelem vyjde zhruba na 37 miliard Kč, by se po opakovaných odkladech měl otevřít letos na jaře. Dopravní stavba, kterou zadala politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měla být zprovozněna v roce 2011. V průběhu let se projekt prodražil minimálně o šest miliard korun. Rozhodčí soud už řešil spory Prahy se stavební firmou Metrostav. Šlo o částky v řádu miliard korun, které Praha musela uhradit a firma dokončit stavební část tunelu.

Podle současného vedení města patří k tunelům Blanka i křižovatka Malovanka s přilehlým tunelem, které cenu za stavbu tunelového komplexu zvedly na 43 miliard korun.