Cestování z Česka do Krakova vlakem se pomalu stává minulostí. Už třetí železniční dopravce začal raději nabízet autobusové spoje. České dráhy poprvé vyjedou 1. března.

Autobusy na této trase vypravují ve spolupráci s partnery i konkurenční RegioJet a Leo Express. Přímé vlakové spoje zůstávají v nabídce, ale autobusy jezdí častěji a levněji.

Jediným přímým vlakovým spojem je noční rychlík, kterému cesta zabere pět hodin. Autobusy všech dopravců se vejdou do polovičního času.

České dráhy využívají služeb společnosti Arriva Morava a RegioJet sází na TigerExpress, který patří bývalému mluvčímu skupiny Student Agency i exmanažerovi Českých drah Aleši Ondrůjovi. Leo Express spolupracuje s polskými dopravci.

Jednosměrné jízdenky Ostrava–Krakov nabízejí České dráhy za cenu od devíti eur, tedy zhruba 250 korun. Cesta z Prahy vyjde nejméně na 19 eur, tedy 530 korun. Čím víc se blíží termín odjezdu, tím je jízdenka dražší. Nabídka tak zhruba kopíruje konkurenci.

„Naším cílem je nabídnout alternativu k chybějícímu dennímu přímému vlakovému spojení s Krakovem. Vlakem bez přestupu mohou cestující zamířit do Krakova pouze nočním spojem, přes den je nutný přestup v Katovicích, což logicky prodlužuje jízdní dobu,“ upřesňuje Michal Štěpán, který má v představenstvu Českých drah na starosti osobní dopravu.

V minulosti České dráhy nabízely autobusové spoje z Hranic na Moravě. V oblasti bylo špatné železniční pokrytí a konkurence Student Agency. Linka byla ale pro slabé využití zrušena.