Obchodní řetězec Globus v Česku ve finančním roce 2013/2014 zvýšil zisk o 34 procent na 207 milionů korun. Tržby společnosti mírně klesly o půl procenta na 22,9 miliardy korun. Jak vyplývá z výroční zprávy společnosti, firma chce do budoucna omezit strategii akčních cen.

Loni v předběžném odhadu firma počítala s tržbami 23 miliard korun a ziskem kolem 200 milionů. Tehdy uvedla, že by se jednalo o nejvyšší zisk za poslední čtyři roky.

"Ačkoliv na maloobchodním trhu přetrvává situace náročné soutěže, podařilo se nám naše výsledky ještě zlepšit. I když jsme oproti minulému roku vykazovali nižší obraty, byly naše provozní výnosy na úrovni předchozího obchodního roku," uvedla firma.

Nižší tržby lze podle společnosti odvodit především ze změny strategie v oblasti propagace. "Globus nechce již tak důrazně propagovat pouze výhodné akční ceny. Chceme naše zákazníky přesvědčit především našimi silnými stránkami. Jde zejména o naše výrobní úseky, jako je řeznictví, uzenářství a pekařství," uvedl řetězec.

Náklady se společnosti podařilo snížit na základě zvýšení produktivity práce. Průměrný přepočtený počet zaměstnanců klesl loni pod šest tisíc. Německý řetězec Globus otevřel svůj první hypermarket v ČR v roce 1996, nyní provozuje 15 hypermarketů.