Petr Dvořák (50)

- Vystudoval kybernetiku na Elektrotechnické fakultě ČVUT v Praze, titul MBA získal v roce 1999 na univerzitě v Chicagu.
- Ve druhé polovině 90. let spolupracoval s investiční společností PPF a byl za ni předsedou dozorčí rady eBanky a v představenstvu Slavie.
- Po vstupu PPF do televize Nova v roce 2002 se stal jejím jednatelem a o rok později na sedm let generálním ředitelem. Ve funkci zůstal i poté, co v roce 2005 Novu koupila americká mediální skupina CME.
- V roce 2011 se stal generálním ředitelem České televize.
- V roce 2014 byl zvolen do Výkonného výboru Evropské vysílací unie.
- Je rozvedený a má čtyři děti.

Generální ředitel České televize Petr Dvořák věří, že rostoucí obliba internetových televizí a služeb, jako je americký Netflix, který se chystá do Česka vstoupit nejpozději v příštím roce, klasické veřejnoprávní vysílání neohrozí.

Přesto chce Dvořák pro Českou televizi více peněz, než má dosud. Podle jeho představy by koncesionářský poplatek platili i diváci bez televizoru. "Nejjednodušší řešení je, aby se peníze vybíraly za každou domácnost," říká ve velkém rozhovoru pro týdeník Ekonom.

Do Česka míří takzvaný zabiják televizí Netflix. Chystáte se na jeho konkurenci?

Netflix je skvělý projekt, který využil poptávky uživatelů po alternativním způsobu sledování videoobsahu, na druhé straně ale vytváří zase jen televizní produkt. A jakkoli je House of Cards výborný seriál, není tím, co by mohlo zpochybnit pilíře, o které se opírá program České televize. Těmi jsou totiž zejména původní dokumentární a dramatická tvorba, zpravodajství, sportovní události, vzdělávací pořady...

Je to program, který v sobě integruje potřeby a zkušenosti specificky českého prostředí. Tohle Netflix nikdy nenahradí. Určitě se tam budou objevovat některé zahraniční seriály či filmy dříve, než bychom je mohli zařadit my, nicméně my je budeme moci nabídnout s kvalitním dabingem, což osloví zase jiné diváky. Je nicméně dobře, že se vstupem Netflixu možnosti uživatelů zase rozšíří, obavy z toho nemám a ani zkušenosti z jiných evropských zemí neukazují, že bych je mít měl.

Může vůbec televize čelit odlivu mladších diváků, kteří se přesouvají na internet?

Internet vytváří další distribuční kanál televiznímu obsahu. Stále více se na něm prosazuje videoobsah, jehož vznik však dosud nemá dobře nastavený byznys model. Čistě internetové servery vyrábějí určité specifické kousky, ale jinak přejímají to, co vzniká na základě televizních pořadů. Mladší generace dnes televizní vysílání konzumuje trochu jiným způsobem, než tomu bylo v případě rodičů a prarodičů. Snažíme se tomu přizpůsobit, jsme velmi aktivní i na internetu, kde vytváříme projekty, jež jsou svázané s televizním vysíláním.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.