Největší čínský internetový prodejce Alibaba investoval 200 milionů dolarů (5,2 miliardy korun) do čím dál populárnější aplikace Snapchat určené ke sdílení fotografií a zpráv s krátkou životností. S odvoláním na zdroje blízké vyjednávání o tom informovala agentura Bloomberg. Zástupci obou společností zprávu komentovat odmítli.

Snapchat je americký start-up, jehož populární aplikaci využívá více než 100 milionů uživatelů. Fotografie, videa a zprávy sdílené prostřednictvím aplikace po zobrazení u příjemce zmizí.

Tržní hodnota Snapchatu by se nyní měla pohybovat kolem 15 miliard dolarů. Jak vyplývá z analýzy Wall Street Journal, firma založená teprve před třemi a půl roky se tím řadí mezi nejhodnotnější soukromé technologické start-upy. Na konci roku 2013 přitom Snapchat odmítl nabídku sociální sítě Facebook, která chtěla společnost koupit za tři miliardy dolarů.

Alibaba svým krokem následuje další čínskou internetovou společnost Tencent, která Snapchat oslovila už v roce 2013. Snapchat je přitom jen jednou z řady investic čínského giganta do západních start-upů. Alibaba do mladých nadějných projektů v poslední době vložil miliony dolarů. Minulý rok například společnost nalila desítky milionů dolarů do společnosti Tango, která vyvíjí mobilní aplikace pro výměnu zpráv, a více než 100 milionů do vývojáře mobilních her Kabam.

Snapchat díky raketově rostoucímu počtu uživatelů už v minulosti přilákal investory z řad významných společností. Potenciál v něm objevily Yahoo!, Kleiner Perkins Caufield & Byers, Benchmark, General Catalyst Partners, Institutional Venture Partners, Lightspeed Venture Partners, Coatue Management LLC či DST Global.

V současnosti se Snapchat snaží získat peníze především k tomu, aby mohl rozšířit své služby. V lednu společnost představila nový doplněk aplikace s názvem Discover, který uživatelům zobrazuje videa a články z populárních mainstreamových médií jako CNN či National Geographic.

Discover zároveň poskytuje platformu pro reklamní sdělení firmám typu Samsung a Universal Pictures. Snapchat, který je ke stažení a užívání zdarma, se tímto krokem snaží začít generovat zisk. Zároveň se stále více podobá sociálním sítím Facebook a Twitter.