Trvalo to sedm let, než se elektrické letadlo dostalo z náčrtů na papíře do vzduchu. I tak byl ale tým z brněnského Vysokého učení technického mezi prvními na světě komu se to podařilo. Letoun VUT 051 Ray je zatím experimentální prototyp a letěl jen jednou, asi půl hodiny, ale tým vývojářů, kteří stojí za řešením elektrického pohonu, je spokojený.

"Podařilo se nám ověřit, že myšlenka elektrického pohonu letadla může fungovat, že akumulátor dokáže pohánět sportovní letoun," říká Petr Procházka z Ústavu výkonové elektrotechniky a elektroniky VUT, který na projektu spolupracoval. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.