Kabely poškozené přívalovými dešti se měnily už v roce 2013, stály 22 milionů korun. V Otázkách Václava Moravce to řekl bývalý pražský primátor Tomáš Hudeček (dříve TOP 09).

Primátorka Adriana Krnáčová (za ANO) podle svých slov udělá všechno proto, aby se tunel ve zkušebním provozu otevřel ještě letos.

Podle Hudečka se vědělo už v době, kdy byl primátorem Bohuslav Svoboda (ODS), tedy v letech 2010 až 2013, že vlhkost může v tunelu Blanka dělat problémy.

Informaci o tom, že se kabely v roce 2013 měnily, obsahuje podle něj i zpráva současného náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD).

Podle dřívějších vyjádření Krnáčové nechce Praha dát za tunel Blanka už ani korunu. Hudeček tvrdí, že by ale bylo rozumnější výměnu kabelů, jejíž cena se odhaduje na desítky milionů korun, zaplatit a pak se o peníze soudit. Každý měsíc, po který tunel není v provozu, Prahu totiž stojí 15 milionů korun. Podle primátorky ale není jasné, kolik kabelů nakonec bude nutné vyměnit, rozsah poškození určí až posudek, který Praha čeká příští týden.

Dodavatel kabelů, firma ČKD DIZ, tvrdí, že zničené kabely jsou majetkem hlavního města, proto za ně nese zodpovědnost a musí hradit i případné škody. Náměstek Dolínek v reakci označil takové jednání firmy za neseriózní.

Krnáčová se se svým předchůdcem Hudečkem shodla na tom, že chybně nejspíš postupoval stavební dozor, firma Inženýring dopravních staveb Praha (IDS). "Je jedině logické, abychom IDS nechali na stavbě, ale abychom ošetřili, aby pracovala opravdu jako stavební dozor. Což se evidentně dosud nedělo," řekla Krnáčová. Hudeček podle svých slov o výměně dozoru také uvažoval, nakonec ji ale neprovedl, protože by došlo k výraznému zpoždění stavby.

Tunelový komplex, který měl řidičům sloužit už před čtyřmi lety, vyšel zatím na 37 miliard korun. Stavbu zahájila radnice, kterou tehdy vedl primátor Pavel Bém (ODS). Od té doby se práce prodražily minimálně o šest miliard korun.

Související