Přesně před dvěma lety se zřítila oděvní továrna Rana Plaza v Bangladéši. Kvůli špatné statice budovy zemřelo 1133 dělníků. V pátek si lidé po celém světě připomínají tehdejší událost a zapojují se do globální kampaně Fashion Revolution Day. Obracejí své oblečení naruby a na sociálních sítích sdílí fotky cedulek s nápisem země původu.

Cílem akce je upozornit na pracovní podmínky mužů a žen v asijských fabrikách a vzbudit otázky o společenském a ekologickém dopadu módního průmyslu. "Móda zaměstnává 40 miliónů lidí na celém světě, pokud se bavíme pouze o oděvech a obuvi. Teď si představte tyto lidi ve špinavém prostředí, bez ochranných pomůcek a bez jakýchkoliv bezpečnostních opatření," říká koordinátorka projektu Fashion Revolution Day v České republice a na Slovensku Kamila Boudová.

Lidé tak na Instagram a Twitter posílají fotky s hashtagy #WhoMadeMyClothes - ptají se, kdo vyrobil jejich oděv. Snaží se tím přimět modní řetězce, aby zlepšily přístup k asijským dělníkům. A více než 150 firem se už připojilo k dohodě o zlepšení pracovních podmínek The Banglades Accord.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se