Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) nebude posuzovat stížnost Hradu na Českou televizi kvůli neodvysílání tiskové konference mluvčího Jiřího Ovčáčka. Není to v kompetenci rady, která dozoruje obsah vysílání, nikoliv dramaturgii, řekl v úterý předseda rady Ivan Krejčí. Potvrdil tak informace serveru Lidovky.cz.

"Konstatovali jsme, že každý provozovatel vysílá svobodně a podle vlastního uvážení," řekl Krejčí k podnětu, kterým si Hrad stěžoval na nezařazení dvou březnových briefingů prezidentova mluvčího do živého vysílání. Stejný podnět putoval k Radě ČT, která o něm bude jednat. Veřejnoprávní televize své rozhodnutí zdůvodnila tím, že dala přednost jinému aktuálnímu programu.

Neodvysílání tiskové konference prezident Miloš Zeman dříve označil za směšnou a dětinskou pomstu za jeho výrok, že ČT neplní veřejnoprávní funkci. Dále poznamenal, že Česká televize je do značné míry ovlivňována TOP 09. Prezident také podpořil návrh na zrušení koncesionářských poplatků. ČT jeho kritiku odmítla.

V minulosti byly Ovčáčkovy tiskové konference živě přenášeny. Televize, která měla na briefingu zpravodajský tým, své rozhodnutí zdůvodnila dramaturgicky. "Před pravidelnou tiskovou konferencí prezidentova mluvčího nebyla avizována žádná důležitá sdělení. Obsahem vystoupení byl jen souhrn prezidentských aktivit minulého týdne, o nichž jsme již informovali," uvedla tehdy mluvčí ČT Alžběta Plívová.

Dramaturgie živého vysílání proto podle ní dala přednost tématu právě projednávaného energetického zákona v Poslanecké sněmovně a tématu rušení II. důchodového pilíře.

Související