Filmové studio Warner Bros. oznámilo, že kvůli nedávnému zemětřesení v Nepálu přehodnotí marketingovou kampaň ke svému novému filmu San Andreas. Snímek, v němž hlavní roli hraje herec The Rock, se totiž odehrává v Kalifornii postižené zničujícím zemětřesením.

Na film se nyní také v českých kinech promítá trailer, v němž padají mrakodrapy a obří tsunami se valí na sanfranciský most Golden Gate Bridge.

"Chceme si být jisti, že se propagací filmu nikoho nedotkneme," vysvětlil serveru Variety mluvčí Warner Bros., proč bude firma s propagací snímku postupovat opatrně. Důvodem je sobotní zemětřesení v Nepálu, při němž zahynulo odhadovaných 5500 lidí a další desítky tisíc se ocitly bez střechy nad hlavou.

Warner Bros. nezmění plakáty, trailery ani datum vydání – film se tedy také v českých kinech začne hrát 29. května. Studio jej však bude jinak propagovat. V rámci marketingové kampaně například zdůrazní, jak mohou lidé pomoct obětem zemětřesení v Nepálu. Studio také plánuje osvětovou kampaň, v jejímž rámci veřejnosti sdělí, jak se před přírodními katastrofami chránit.

Mateřská firma Warner Bros., jíž je skupina Time Warner, navíc slíbila, že na pomoc obětem postiženým zemětřesením pošle jednou tolik, čím v rámci kampaně na San Andreas přispějí sami fanoušci filmu.

Warner Bros. nejsou jediní, kteří budou kvůli zemětřesení v Nepálu muset měnit plány. Společnost Universal Pictures chce v září uvést do kin snímek Everest, jenž líčí tragickou expedici na horu Mount Everest v roce 1996. Poté, co na Mount Everestu v sobotu zesnulo devatenáct lidí, nyní také Universal Pictures vymýšlejí, jak film propagovat opatrněji.