Městský autobus přijíždí na křižovatku, kde semafory na dálku poznají, co je zač a kam jede. A rovnou mu nastaví zelenou, aby nenabral zpoždění. Za zhruba 118 milionů korun se v Ostravě chystají vybudovat nový systém chytré dopravy, díky němuž má být provoz na silnicích plynulý: křižovatky mimo jiné samy včas poznají, kde hrozí zácpy, nebo poradí, kudy objet bouračku.

Má to ale jeden podstatný problém: soutěž na dodavatele napadla pražská společnost Eltodo, kterou město z tendru vyřadilo – ačkoli nabídla o 30 milionů lepší cenu než pozdější vítěz. Eltodo si navíc stěžuje, že od začátku nebyla zakázka férová, protože dvě konkurenční firmy byly ve výhodě.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
reklama