Vedení hlavního města chce, aby mohli řidiči po Pražském okruhu jezdit bez dálniční známky. Prý to uleví dopravě v centru metropole. Náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) o tom bude jednat s ministrem dopravy Danem Ťokem (za ANO). Ministerstvo o vyjmutí pražského okruhu ze zpoplatněné sítě zatím neuvažuje.

"Hledáme všechny způsoby, jak ulevit dopravě ve vnitřní Praze. Tohle by byl další kamínek do mozaiky, který navíc nebude stát žádné peníze," uvedl náměstek v tiskové zprávě.

"Přestože části okruhu hlavního města Prahy nepatří do seznamu úseků, na kterých by mohlo být placení zrušeno, ministerstvo se další diskusi nebrání," řekl ve čtvrtek mluvčí úřadu Zdeněk Neusar. Vyjmutím těchto pěti úseků stát podle něj nepřijde o nikterak významnou část zisků z placení dálničních známek.

Pokud na tomto postupu bude širší shoda, mohli by řidiči už od příštího roku jezdit bez známky na dálnici tam, kde placená dálnice navazuje na silnici první třídy a není možné se jí vyhnout. Jde například o D1 u Brna po nájezdu z I/50 ve směru od Slavkova, I/23 od Rosic, nebo dálnici D3 v Táboře, která funguje jako obchvat čtvrtí Čekanice a Měšice a zároveň i jako spojka mezi silnicemi I/19.

Podle Dolínka je logické, aby mezi takové úseky patřil i Pražský okruh. "I když počet řidičů, kteří kvůli dálniční známce využívají místo Pražského okruhu jiné komunikace, není dle odhadů dramatický, považuji to za správný krok. Každé auto, které pojede po okruhu místo vnitřní Prahou, dopravě i ovzduší ve městě uleví," tvrdí.

Praha se v minulosti několikrát pokusila o vyjmutí vnějšího okruhu ze zpoplatněných úseků. U ministerstva ovšem nikdy neuspěla.

"Za pokus to rozhodně stojí, předložím panu ministrovi své argumenty a pokusím se ho přesvědčit," doplnil náměstek.

Související