Internetová bannerová reklama v květnu stoupla proti předchozímu měsíci o 17 procent na 530 milionů korun v ceníkové hodnotě. Největším zadavatelem byl obchodník Internet Mall. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere.
V meziročním srovnání reklama naopak zaznamenala pokles o 14 procent. Za obchodníkem Internet Mall, který v květnu využil reklamní prostor v hodnotě 19,5 milionu korun, se v žebříčku zadavatelů dále umístila Alza.cz s inzercí v hodnotě 13,1 milionu korun a za ní Česká spořitelna, která využila reklamní prostor v hodnotě 12,5 milionu korun.
Desítka největších provozovatelů vystavila on-line inzerci v ceníkové hodnotě 478 milionů korun, z toho nejvíce Seznam.cz se 188,6 milionu korun.
Objem internetové inzerce loni podle dříve zveřejněných odhadů stoupl celkem o desetinu na 14,6 miliardy korun. Za nárůstem stály kromě bannerové inzerce také zvýšené investice do vyhledávání a videoreklamy. Nejvyšší, dvojnásobný nárůst zaznamenaly programatické formy prodeje (RTB), tedy automatizovaný algoritmický způsob nákupu a prodeje on-line mediálního prostoru.
Provozovatel |
Inzertní výkon |
Seznam.cz | 188 565 075 korun |
Economia | 55 631 711 korun |
Mafra | 48 301 969 korun |
Mladá fronta | 36 775 560 korun |
CET 21 | 29 972 147 korun |
FTV Prima | 29 219 335 korun |
Czech News Center | 27 283 683 korun |
AdActive.cz | 23 138 988 korun |
Allegro AdMarket | 20 316 341 korun |
Finance media | 18 841 429 korun |