Internetová bannerová reklama v květnu stoupla proti předchozímu měsíci o 17 procent na 530 milionů korun v ceníkové hodnotě. Největším zadavatelem byl obchodník Internet Mall. Vyplývá to z projektu AdMonitoring, který pro Sdružení pro internetový rozvoj zajišťuje společnost Nielsen Admosphere.

V meziročním srovnání reklama naopak zaznamenala pokles o 14 procent. Za obchodníkem Internet Mall, který v květnu využil reklamní prostor v hodnotě 19,5 milionu korun, se v žebříčku zadavatelů dále umístila Alza.cz s inzercí v hodnotě 13,1 milionu korun a za ní Česká spořitelna, která využila reklamní prostor v hodnotě 12,5 milionu korun.

Desítka největších provozovatelů vystavila on-line inzerci v ceníkové hodnotě 478 milionů korun, z toho nejvíce Seznam.cz se 188,6 milionu korun. 

Objem internetové inzerce loni podle dříve zveřejněných odhadů stoupl celkem o desetinu na 14,6 miliardy korun. Za nárůstem stály kromě bannerové inzerce také zvýšené investice do vyhledávání a videoreklamy. Nejvyšší, dvojnásobný nárůst zaznamenaly programatické formy prodeje (RTB), tedy automatizovaný algoritmický způsob nákupu a prodeje on-line mediálního prostoru.

Provozovatel

Inzertní výkon

Seznam.cz 188 565 075 korun
Economia 55 631 711 korun
Mafra 48 301 969 korun
Mladá fronta 36 775 560 korun
CET 21 29 972 147 korun
FTV Prima 29 219 335 korun
Czech News Center 27 283 683 korun
AdActive.cz 23 138 988 korun
Allegro AdMarket 20 316 341 korun
Finance media 18 841 429 korun