Pražský dopravní podnik by neměl rozšiřovat smlouvu s firmou Erika o mobilní aplikaci pro nákup předplatných jízdenek na MHD. Vyplývá to z aktuálního usnesení dozorčí rady podniku, jež má ČTK k dispozici. Dozorčí rada navíc představenstvu doporučila, aby s firmou začalo jednat o úpravě marží a odstranění exkluzivity v rámci prodeje elektronického jízdného. Konečné rozhodnutí bude právě na představenstvu.

HNDomácí na Twitteru

Domácí rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Aplikace pro chytré telefony měla být jednou z alternativ pro dožívající projekt Opencard. Proti další spolupráci s firmou Erika se ale zdvihly hlasy kritiků. Představenstvo dopravního podniku se nedávno usneslo, že po polovině roku 2018 neprodlouží letitou a podle některých spornou smlouvu s Erikou na SMS jízdenky.

"Žádné takové informace nemáme," řekl k usnesení dozorčí rady ředitel společnosti Erika Pavel Zákravský. "Obecně mohu říci, že pokud nás vedení dopravního podniku v této věci osloví, jsme připraveni jednat," doplnil.

Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) před časem v souvislosti s potížemi s Opencard zmínila možnost rozšířit spolupráci s Erikou ohledně elektronického jízdného. Cestující by se tak mohli v MHD prokazovat mobilním telefonem. Nápad ale vyvolal bouřlivé reakce. Proti se postavila i Trojkoalice, která Praze vládne spolu s ČSSD a ANO. Připomněla, že firma Erika vznikla transformací firmy Crowsnest, kterou kvůli zakázkám pro dopravní podnik vyšetřuje policie.

Dopravní podnik se vyrovnává s řadou problematických a nevýhodných smluv z minulosti. Finančně jej tíží některé nevypověditelné smlouvy, třeba na nákup nízkopodlažních tramvají za miliardy.

Karta Opencard Prahu stála 1,75 miliardy korun. Je spojena s údajně nevýhodnými smlouvami z minulosti. Praha se o budoucnosti Opencard pře s vlastníkem práv k projektu, firmou eMoneyServices (EMS).

Související