Poměrně běžné zdravotní problémy – horečka a bolest hlavy – vedly v případě 34letého Lukáše Musila až k selhání jater a následné transplantaci. Vzal si totiž větší množství léků obsahující paracetamol, což je látka, která je jednou z nejčastějších příčin otravy jater.

"Bylo mi špatně, a tak jsem to řešil prášky – paralenem a ibalginem. Nezabíraly dost rychle, tak jsem si jich vzal víc za krátkou dobu. Neřekl bych ale, že to bylo více, než je obvyklé. Vůbec mě nenapadlo, že moje tělo takhle zareaguje," popisuje Musil. Otrava léky nebo třeba houbami stojí za polovinou případů selhání jater. Problémem je často to, že lidé nevědí, že léky odlišných značek mohou mít stejnou účinnou látku. Snadno pak může dojít k předávkování.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.