"Cesta tunelem Blanka je atraktivní, a lidé ji tak volí i pro trasy, které dříve tímhle směrem nevedly," vysvětluje Vratislav Filler z iniciativy Auto*Mat v rozhovoru s DVTV, proč je tunelový komplex Blanka vytíženější, než se očekávalo.

Především centru Prahy podle něj nově otevřený tunel takřka nepomohl.

Tunelový komplex Blanka je vytíženější, než se očekávalo, alespoň oficiálně. Na místo očekávaných 45 tisíc tunelem denně projíždí 70 tisíc aut. Jaká je to pro vás informace?
V podstatě očekávaná. Když se podíváte do výhledu po několika letech, je tam predikovaných osmdesát i devadesát tisíc aut, takže to, že je tam po několika týdnech 70 tisíc aut, mě nepřekvapuje.

Čím to podle vás je?
Jsou tam dva vlivy. První je, že část dopravy, která jezdila jinudy, si to našla jako lepší cestu. Třeba jeli po Jižní spojce. Nebo je to místo těch komunikací na Praze 6 a 7, po kterých se jezdilo původně. Druhá část naznačuje, že to číslo je vyšší, než se ze začátku očekávalo. Ta cesta je atraktivní a lidé ji volí i pro trasy, které dříve tímhle směrem nevedly.

Pomohl dle vašeho úhlu pohledu tunel Blanka pražské dopravě, anebo jí spíše uškodil?
To záleží hodně na lokalitě. Co se děje v Dejvicích, je problém, jsou tam velké kolony a tak dále. Myslím si, že Blanka je součástí městského okruhu a okruh je tu jako ochrana centra, takže bychom se měli ptát, zda pomohl centru... A tam je ten efekt velice slabý.

Tunel Blanka centru města moc nepomohl, poměr cena/výkon je zoufalý, tvrdí člen iniciativy Auto*Mat

Tunel Blanka centru města moc nepomohl, poměr cena/výkon je zoufalý, tvrdí člen iniciativy Auto*Mat