Úkolem, který si v neziskové organizaci Tichý svět vytkly za cíl, bylo najít technické řešení, které by umožnilo audiovizuální propojení mezi tlumočníkem ze znakového jazyka, neslyšící osobou a poskytovatelem služeb (banka, nemocnice, úřad práce, obchod atd.). Současně bylo důležité vyhnout se instalaci drahého a na údržbu náročného softwaru a technického vybavení pro počítače několika desítek tlumočníků a organizací. Řešení v podobě aplikace vybudované na cloudové infrastruktuře IBM je tak ideální. Webová aplikace „Tichá linka“ je navíc přístupná z jakéhokoliv z následujících operačních systémů: Android, iOS, Windows, Linux a MacOS.

 

 

Hovory se odbavují postupně podle časového pořadí. Stejně tak je ale možné rezervovat si tlumočníka předem. Ve srovnání s jinými aplikacemi určenými pro video hovory a hlasové služby není Tichá linka omezena počtem tlumočníků nebo uživatelů, kteří se připojí ve stejnou dobu. IBM Cloud totiž poskytuje flexibilní přizpůsobení serverové kapacity 24 hodin denně, sedm dní v týdnu.

„Společnost IBM nám nesmírně pomohla nejen s technických řešením, které může být velmi nákladné, ale její důvěra podpoří i naše společenské postavení. Spolupráce s takto velkou a proslulou firmou upevní náš status spolehlivé a moderní neziskové organizace,“ uvedla Marie Horáková, ředitelka organizace Tichý svět. „Především ale Tichá linka díky svému technickému řešení zjednodušuje řadu náročných administrativních úkonů a usnadňuje tak neslyšícím a jejich tlumočníkům komunikaci.“

„Cloud computing představuje základní kámen, který organizacím pomáhá rozvíjet inovace a zdokonalovat jejich činnost. Věříme, že přinese zásadní změny k lepšímu i do života neslyšících,“ dodal Branislav Šebo, generální ředitel IBM Česká republika.

Vývojáři Tiché linky prozkoumávají nové funkce v prostředí IBM Cloud a pracují tak například s automatizovaným přepisem nebo s hlasovým převodem. Řešení má navíc potenciál rozšířit se i do dalších oborů sociální péče, kde je třeba okamžitá pomoc specialisty, jako je například péče o seniory. V neposlední řadě by bylo možné nabízet toto řešení i komerčním subjektům, které chtějí zkvalitnit služby nabízené sluchově postiženým zákazníkům.