Naučila slovenského politika Richarda Sulíka vše podstatné. Spolu se svým slovenským kolegou Michalem Novotou vymyslela Anna Matušková pro Sulíka strategii kampaně před nedávnými volbami do slovenské Národní rady − jaká témata má akcentovat, jak se má chovat v debatách, jaká hesla vyvěsit na billboardy. Ale na to nejdůležitější zapomněla.
Když Sulíkův tým ze strany Svoboda a Solidarita o volební noci slavil senzační a nikým nečekaný výsledek přes 12 procent hlasů, Sulíkův kolega se po vzoru Napoleonových vojáků rozhodl useknout hrdlo lahve šampaňského šavlí. Výsledkem sabráže byl ale odjezd na lékařskou pohotovost a osm stehů na ruce předsedy strany.
Začlení čím dál žádanější odbornice na politický marketing Anna Matušková do své nabídky politikům i předpisové usekávání hrdel lahví šampaňského? "Ne, to opravdu nemám v plánu," odpovídá pobaveně. Její konzultační společnost Campaigns, kterou vede právě spolu s Novotou, rozhodně nepatří k největším na trhu, má ale štěstí na zajímavé klienty.
Matušková a Novota byli v týmu Karla Schwarzenberga, který dosáhl na skvělý postup do druhého kola v prezidentských volbách 2013. Později se podíleli na raketovém výstupu hnutí ANO, které během roku vyskočilo z 0,1 procenta voličské přízně na 18 procent hlasů v posledních sněmovních volbách.
A nyní zvolili nečekaně úspěšnou strategii pro Sulíka. Jeho stranu, která se obávala, zda vůbec projde do parlamentu, přivedli k reálné možnosti získat premiérský post. "Umíme druhá místa," říká napůl vážně, napůl v legraci Matušková.
Fico naštěstí zaútočil
Když jsem se před slovenskými volbami poprvé od Matuškové dozvěděl, že bude pracovat pro Sulíkovu stranu SaS, v duchu jsem si klepal na čelo. Proč by poradkyně šéfa nejpopulárnější české strany měla být u toho, jak se jedna slovenská ministrana nedostane do parlamentu? Nahlas jsem to ale neříkal a udělal jsem dobře.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi