Naše země zase jednou zmátla světová média. Minulý týden se na všech kontinentech řešilo, že nějaký stát ve střední Evropě se chce přejmenovat, aby měl chytlavější název. Přesně tak totiž zahraniční novináři pochopili plán ministerstva zahraničí nahlásit do databází OSN jako oficiální jednoslovnou alternativu názvu našeho státu slovo Česko. A třeba americkou regionální stanici NewsChannel 8 překvapilo dynamické dění za Atlantikem tak moc, že s diváky probírala "nové jméno pro Československo". Jako bychom se všichni vrátili do roku 1992.

Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek možná sám netušil, jaké emoce jeho suché oznámení vyvolá. Přejmenování, které vlastně není žádným přejmenováním, spolehlivě přitáhlo pozornost velkých médií. Byla to po dlouhé době nejúčinnější kampaň, která dostala Českou republiku na obrazovky a internetové servery. V Británii sice debatám o názvu silně konkuroval namol opilý český řidič kamionu, který svou jízdou ohrožoval dopravu na dálnici, ale nakonec veškerou pozornost získala Czechia.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se