1. Zvažte potřeby, až poté "sponzora"

Projekty vybírejte zásadně podle reálných potřeb společnosti, ne podle vypsaných programů podpory. Zdánlivě banální úvaha, ale řada podnikatelů se její logikou neřídí. Hrnou se do projektů, které nejsou rentabilní nebo dlouhodobě udržitelné, jen proto, že na ně lze získat evropské peníze. Zpravidla pohoří už při podání žádostí, v horším případě až v průběhu realizace projektů.

Nápady a plány zformulujte do projektového záměru. V něm si stanovte jasné cíle, které konfrontujte s aktuálními technickými, finančními i personálními kapacitami. "Pečlivě zvažte, jaký investiční majetek chcete pořídit a jaký dopad bude mít jeho pořízení do cash flow firmy. My si investiční plán sestavujeme na základě předem ověřených cenových nabídek a zpracováváme si jeho optimistickou a pesimistickou variantu. Neohlížíme se přitom na to, jestli dotaci obdržíme, či nikoliv," přibližuje Alois Holiš ze společnosti Janek. Jeho firma na výrobu košil úspěšně čerpala podporu na rozsáhlou rekonstrukci svého sídla.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se