V čele pražského dopravního podniku vydržel Jaroslav Ďuriš vlastně o dost déle, než si po odchodu svých patronů z TOP 09 z pražské radnice v roce 2014 asi sám myslel. Kromě ztráty politického krytí navíc asi i udělal spoustu reálných chyb. Ale takto, prosím, ne. Nikdo přesně neví, za co představenstvo městem ovládaného podniku Ďuriše vlastně odvolalo. Nejde přitom jen o nějakou lokální pražskou taškařici. Se svým 14miliardovým rozpočtem je pražský dopravní podnik totiž spíše středně velkým ministerstvem. Nelze se divit odborářům, že chtějí jasné vysvětlení, co bude dál s dopravním kolosem, který zaměstnává 10 tisíc lidí. I Pražané by to rádi věděli.

Situace není přitom nijak dramaticky rozdílná oproti říjnu minulého roku, kdy se pražská primátorka Adriana Krnáčová na přání svého šéfa Andreje Babiše pokusila Ďuriše odvolat. Ale tehdy to v představenstvu dopravního podniku neprošlo. Spousta problémů je přitom i po půl roce stejných. Jediný rozdíl tak nyní spočívá v tom, že je na scéně nová osoba, na které se shoduje většina pražských hráčů − nový předseda představenstva, manažer z České pošty Martin Gillar. Na to, aby vedení městské firmy bylo průtokovým ohřívačem manažerů, jde však o příliš důležitou firmu.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se