Výsledky maturitních testů ukazují, že v matematice převažuje výuka naučených postupů, tedy těch oblastí matematiky, v nichž už člověka dokáže nahradit počítač. A naopak vzdělávací systém neumí dovést absolventy k tomu, aby si matematiku osvojili jako způsob uvažování, který mohou celoživotně využívat, ať už budou působit v jakémkoliv oboru.

Poukazují na to výsledky jednotlivých úloh u státních maturit, které se poprvé od jejich zavedení podařilo získat iniciativě Maturitní data − odtajněno. Například vyjádření proměnné v jednoduchém vzorci nezvládlo 58 procent maturantů. Podobně dopadla logaritmická rovnice. Praktickou úlohu, za jak dlouho naplní dvě stejně výkonná čerpadla nádrž, nezvládlo vyřešit 84 procent maturantů.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se