V hodnocení kvality vozů na americkém trhu zvítězila letos jihokorejská značka Kia. Bylo to poprvé za 27 let, kdy zvítězily vozy určené pro masový trh nad luxusními značkami. Plyne to z výroční studie, kterou ve středu zveřejnila společnost J.D. Power and Associates. Celkově se kvalita nových vozů u většiny značek zlepšila a podruhé ve 30leté historii tohoto průzkumu dopadly americké značky souhrnně lépe než zahraniční.

Průzkum mezi více než 80 tisíci majiteli vozů z letošního modelového roku ukázal zlepšení kvality u 21 ze 33 značek. Celkové skóre se proti loňsku zvýšilo o šest procent, což byl nejvýraznější nárůst za sedm let, uvedla agentura AP.

Dalším překvapivým zjištěním studie bylo, že poprvé za deset let hlásili majitelé vozů pro masový trh za prvních 90 dní od koupě méně problémů a závad než vlastníci luxusnějších vozů i velkých automobilů typu SUV a pick-up. Největší zlepšení zaznamenala skupina Fiat Chrysler Automobiles se svou globální značkou Jeep a víceméně americkou značkou Dodge.

Kia letos v hodnocení kvality postoupila z loňského druhého na první místo ze 33 hodnocených značek. Na první pozici tak vystřídala německou značku Porsche, za ní následovala další jihokorejská značka Hyundai. Nejhůře dopadly minivozy Smart německé automobilky Daimler.