Rychlíky mezi Plzní a Mostem, na jejichž ztrátový provoz přispívá stát, už nebudou jezdit v barvách Českých drah. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) tam od letošního prosince pustí místo státní firmy na deset let soukromého dopravce GW Train Regio, která dosud jezdí s osobními vlaky na pěti regionálních linkách v Karlovarském, Královéhradeckém a Moravskoslezském kraji.

Ťok dá firmě zakázku bez soutěže a je to vůbec poprvé, co si ministerstvo dopravy objedná dotovanou službu u soukromníka napřímo. Dosud takhle rozdávalo zakázky z ruky na rychlíkových tratích jen Českým drahám a vysloužilo si za to kritiku privátních firem - zejména společností Leo Express a RegioJet, které soupeří se státní akciovkou na koridoru mezi Prahou a Ostravou.

Cestu tramvají z Národního divadla na Hradčany jde zaplatit bankovní kartou. Praha dohání náskok regionů - čtěte ZDE

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
reklama