Otec zábavního a filmového průmyslu, animátor Walt Disney, se kdysi snažil být novinářem a karikaturistou. Jenže pro nedostatek kreativity se s ním prý v jedné redakci v Kansas City rychle rozloučili. Také chtěl být v mládí lékařem a vojákem, ale dopracoval to jen na řidiče sanitky. Toužil být umělcem, kreslířem, reklamním tvůrcem. Nevyšla mu toho spousta. Než se z Disneyho stal velikán kresleného filmu a průkopník značky, pádů zažil několik.

Kdekdo tuto "story" zná. Já jsem ji poprvé slyšela teprve na úterní konferenci Hospodářských novin Restart, věnované příběhům životních změn, které jsme i my s kolegy v redakci průběžně sbírali celý rok.

Jeden z hostů konference použil příběh Walta Disneyho jako příklad toho, že znovu začínat v životě i v práci se dá tisíckrát a není to rozhodně žádná prohra.

Zvlášť v pochmurných podzimních dnech to může být dobré motto.

Jste teď šťastní?

Šéfka Microsoftu Biljana Weber, bývalý generální ředitel ČSOB Pavel Kavánek, psycholog Radvan Bahbouh a jeho kolegyně Kateřina Bernardová, headhunter Jan Brázda či kreativec Robert Janča na konferenci v pražském Royalu mluvili o tom, že "zrestartovat" se dá prakticky cokoliv a většinou to vede k něčemu lepšímu. Jen je potřeba vědět, proč a s jakým úmyslem se restart či změna dějí.

Mimochodem, změny, ať už v práci, nebo třeba ve vztazích, a jejich dynamika rozhodně souvisí s tématem, které se dnes ve společnosti bouřlivě skloňuje. Se štěstím.

Podle Radvana Bahbouha pocit štěstí odvozujeme či definujeme z toho, jak jsme se měli zhruba za poslední tři až čtyři měsíce. Na svůj dosavadní život či zdraví nehledíme komplexně.

Jakmile v poslední době prožijeme nemastné a neslané měsíce, neměnné a bez impulzů, pak si ani šťastní nepřipadáme.

Možná že jsme příliš zpovykaní. Naši předci zřejmě neměli na teorii štěstí ani pomyšlení. Tuto zpovykanost můžeme brát jako velkou výhodu blahobytné současnosti.

Podle vzorce štěstí je vlastně vhodné, abychom ze své vůle jednou za čas uskutečnili změnu. Dobrovolný a vědomý "minirestart" může být navíc dobrou prevencí změny velké a nechtěné.

Radvan Bahbouh tento princip přibližuje na partnerských vztazích.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru