U Čechů roste popularita on-line nákupů. Na internetu nakupuje 44 procent z nich, před čtyřmi lety to bylo jen třicet procent, před šesti lety dokonce o polovinu méně. To je rychlejší tempo růstu, než je evropský průměr. V Evropské unii si své nákupy na síti vyřizuje 53 procent lidí. V roce 2012 takto využívalo internet o deset procent méně Evropanů. Loni žebříček vedla Velká Británie, kde nakupovalo on-line 81 procent obyvatel, před čtyřmi roky tak činilo kolem 70 procent Britů. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu.

Dříve Češi na síti nakupovali především elektroniku, dnes už pořizují i potraviny, drogerii či léky. Výrazně vzrostl také prodej ubytování, letenek a jízdenek. Nákupy platí nejčastěji přes internetové bankovnictví. Letos poprvé nakupují v internetových obchodech více ženy než muži. Informace o zboží a službách Češi také nejvíce vyhledávají. Web prohledávají i kvůli cestování a zdraví. Čím starší uživatel, tím častěji hledá informace právě o zdraví. O to se také více zajímají ženy než muži.

Tři čtvrtiny Čechů mají doma počítač a jsou na něm také připojeni k internetu. Alespoň jednou týdně se pak připojí 73 procent z nich. Před pěti lety to bylo o patnáct procent méně. Stejně jako připojení k síti narůstá i počet osob, které k připojení využívají mobilní telefony. V současné době svůj chytrý telefon k síti připojuje 41 procent lidí, což je čtyřikrát více než v roce 2012. Na mobilech pak polovina uživatelů využívá wi-fi a druhá polovina mobilní data. 

HNDomácí na Twitteru

Domácí rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Na internetu se Češi hlavně baví. Zajímá je zpravodajství, koukají na videa, poslouchají hudbu nebo hrají počítačové hry. Nejaktivněji v on-line světě žijí uživatelé ve věku 16 až 24 let. Za týden v něm 38 procent z nich stráví více než dvacet hodin. U této věkové kategorie letí i sociální sítě. Používá je 54 procent lidí starších 16 let. Čas na sociálních sítích také roste s dosaženým vzděláním. Rozdíl mezi vysokoškoláky a osobami se základním vzděláním, které mají přístup k profilu na nějaké ze sítí, činí jedenáct procent.

 

Související