Sedmatřicetiletý Peter Páluš není klasickým startupovým podnikatelem. Vystudoval teorii a dějiny dramatických umění, vedl studentské divadlo K3 nebo spoluzakládal mezinárodní divadelní festival Labyrinty herectví. Na první pohled měl blíže ke kultuře a umění než k čemukoliv jinému. Ve své kariéře se ale vydal cestou online byznysu a na začátku roku spustil nový projekt Givt.cz, který má kultuře a vzdělávání pomáhat získávat peníze.

Givt funguje na neotřelém způsobu, kdy při běžných online nákupech umožňuje zákazníkovi zvolit si neziskovou organizaci a darovat jí část z jeho útraty, bez toho, aby zaplatil cokoliv navíc. Jak to může fungovat? Umožňují jim to e-shopy, které platí za každého zákazníka, kterého k nim přesměrují přes web Givtu a ten v jejich e-shopu provede nákup. Za každý nákup dostane Givt z tržby mezi sedmi až osmi procenty. Polovinu z této částky si potom nechává na své fungování a polovinu přeposílá neziskové organizaci, kterou si zákazník vybral.

"V podstatě při činnosti, kterou děláte naprosto běžně, vznikne úplně mimochodem malý kousek dobra, který pomůže tam, kde si přejete," říká vedoucí projektu Páluš a dodává, že i přesto, že si na sebe zatím projekt nevydělá, jeho obraty se od jeho spuštění v únoru ale stále zvyšují a ve chvíli kdyby se Givt dostal do příznivějších čísel, mají v plánu tento poměr otáčet ve prospěch neziskových organizací.

Motivací e-shopů ke spolupráci s Givtem je výhodná forma marketingu, která jim přivádí zákazníky, za které platí až ve chvíli, kdy zákazník provede nákup. "Naše cesta není úplně snadná. Moment, kdy se začínají otáčet peníze je až ten, kdy neziskovka sděluje lidem ve svém okolí, že něco jako Givt existuje a můžou jim přes něj přispět. To je běh na dlouhou trať. Postupně se to ale daří, začátkem roku jsme pro ně vydělali měsíčně nějakých třicet tisíc. Teď za listopad to už bylo něco okolo sta tisíc. Takže rosteme a někdy v příštím roce očekáváme, že bychom si na sebe už měli vydělat," vysvětluje Páluš a dodává, že Givt už pro neziskové organizace získal přes půl milionu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.