Od amerických voleb neuplynul ani měsíc a o úloze médií v kampani už bylo řečeno snad vše, co se říci dalo. Například jak média hlavního proudu jednostranně přisypávala na hromádku Hillary Clintonové, jak průzkumy veřejného mínění selhaly, o falešných zprávách, které přitahovaly více zájmu než ty pravdivé, a také o roli sociálních sítí, zvláště Facebooku, který pro přepravu a šíření vymyšlených pomluv nabízel rychlou a pohodlnou autostrádu. Komentáře si všímají povrchní žurnalistiky, dodatečně upozorňují na záměrné manipulace událostí a faktů a bědují nad lehkověrností občanů, kteří se nechávají lapit do mediálních pastí na internetu, protože zde nejsou schopni rozeznat, co je pravda a co je lež.

Není náhodou, že Oxfordský slovník vyhlásil slovem roku 2016 obtížně přeložitelný výraz "post-truth", používaný u nás převážně ve spojení "postpravdivá společnost", tedy společnost, v níž příliš nezáleží na tom, zda fakta jsou pravdivá, či vymyšlená.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.
Newsletter

Týden v komentářích HN

Máte zájem o informace v širších souvislostech?

Zadejte Vaši e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr komentářů, které se během týdne objevily na stránkách Hospodářských novin. Těšit se můžete na komentáře Petra Honzejka, předního ekonoma Tomáše Sedláčka, kardiologa Josefa Veselky a dalších. Výběr pro vás připravuje šéfeditor iHNed.cz Jan Kubita.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru