Celé archivační řešení (1 SQL Server + 1 GFI Archiver Server) bylo virtualizováno tak, aby bylo možno jej snadno přenášet mezi primárním a záložním datovým centrem. V současnosti je používána verze GFI Archiver 12. Kvůli poměrně komplikovanému způsobu přidělování práv k archivním mailboxům byly vytvořeny speciální skripty, které reflektují při přidělování práv strukturu a členství ve skupinách v Active Directory.

Budova Celní správy

Z pohledu uživatelů se zefektivnilo vyhledávání v archivu, umožnila se lepší práce v prostředí MS Outlook, neboť je možno mazat vyřízené poštovní zásilky z poštovního klienta, přičemž uživatel může kdykoliv tuto smazanou komunikaci vyhledat v aplikaci GFI Archiver. Důležitým přínosem je možnost se přihlásit k GFI Archiveru de facto odkudkoliv (při zachování bezpečnostních opatření) bez nutnosti instalace softwaru na daném koncovém zařízení. Aktuálně je připojeno online 60 měsíčních archivních databází, což reprezentuje archiv posledních 5 let, cca 47 milionů emailů a 15 TB prostoru pro archivní databáze, přičemž každý měsíc vzniká minimálně 200 GB nových dat. Starší data jsou archivována na magnetických páscích.

Díky virtualizaci a přesunu dat na novější a výkonnější úložiště je možno uvažovat o nasazení dalších funkcionalit, jako např. MailInsights včetně znázornění komunikačních toků, reakční doby na příchozí e-maily či využívaní webmailů uživateli. Kvůli zákonu o kybernetické bezpečnosti bude také třeba hlídat neoprávněný přístup k archivovaným datům, předpokládá se proto otestování a nasazení funkce Auditing pro auditování operací prováděných s GFI Archiver.

„Díky zavedení centrální archivace se nám daří udržet uživatelské poštovní schránky na rozumné hranici z pohledu objemu dat, což je u organizace s celorepublikovou působností dosti podstatné,“ řekl Petr Kněžourek, správce ICT z Celní správy ČR. „Díky nejnovější verzi GFI Archiver dokážeme efektivně spravovat velké množství uživatelských schránek včetně např. jejich automatického čištění.“