Pokud bychom před typickým příslušníkem generace současných třicátníků, čtyřicátníků a výš vyslovili jména jako Hoggy, Stejk, Johny Machette nebo Teri Blitzen, těžko by si je přiřadil ke konkrétním obličejům. Pokud bychom ale na ulici zastavili typického českého teenagera a adresovali jména jemu, hned by odvětil, že jde přece o jeho vrstevníky, jejichž videa každý den sleduje na portálu YouTube.

Současná „mládež" totiž místo tradičních celebrit vzhlíží k tzv. youtuberům, kteří se proslavili natáčením krátkých videí ze svých pokojíčků. Hrají na nich počítačové hry, radí, co si vzít na sebe nebo jak se nalíčit, nebo se prostě svěřují se zážitky ze svého osobního života. Pro někoho, kdo nevyrůstal v době sociálních sítí a neustálého sdílení každodenních příhod, může být celý trend bizarní.

Pro mladé mezi 12 až zhruba 25 lety jde o samozřejmost a sami youtubeři své počínání neberou jako volnočasovou aktivitu, ale jako obživu. Ti nejúspěšnější si měsíčně vydělají v rozmezí několika desítek až sta tisíc korun.

Youtubeři se naučili chápat potřeby značek a značky se na­učily respektovat je.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se