Největší z českých internetových prodejců v povánočních výprodejích slibují slevy ve výši desítek procent. Třeba Alza nyní zlevnila dámský parfém Calvin Klein z bezmála dvou a půl tisíc na 599 korun. Podle srovnávače cen Heureka.cz přitom ostatní prodejci stejný parfém letos v průměru prodávali za cenu pohybující se kolem 800 korun. V předešlých letech navíc hodnota tohoto zboží nikdy v průměru nepřesáhla 1400 korun. Alzou avizovaná povánoční sleva ve výši 76 procent tak byla v reálu podle běžných letošních cen sotva třetinová.

Podobné triky zkouší na své zákazníky také konkurenční Kasa.cz nebo Mall.cz. Ten třeba nyní nabízí pračku Candy, jejíž původní cena měla činit necelých deset tisíc, za 5990 korun. Pračka se přitom po celý rok prodává za průměrných osm tisícikorun, takže reálná sleva nedosahuje Mallem uváděných 40, ale jen 25 procent.

"Ceny uměle nenavyšujeme"

Nepozorný zákazník tak často díky podobným slevovým trikům u obchodníka nakoupí s vidinou vysoké úspory, která ovšem v porovnání s konkurencí nijak senzační není.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.