Největší z českých internetových prodejců v povánočních výprodejích slibují slevy ve výši desítek procent. Třeba Alza nyní zlevnila dámský parfém Calvin Klein z bezmála dvou a půl tisíc na 599 korun. Podle srovnávače cen Heureka.cz přitom ostatní prodejci stejný parfém letos v průměru prodávali za cenu pohybující se kolem 800 korun. V předešlých letech navíc hodnota tohoto zboží nikdy v průměru nepřesáhla 1400 korun. Alzou avizovaná povánoční sleva ve výši 76 procent tak byla v reálu podle běžných letošních cen sotva třetinová.
Podobné triky zkouší na své zákazníky také konkurenční Kasa.cz nebo Mall.cz. Ten třeba nyní nabízí pračku Candy, jejíž původní cena měla činit necelých deset tisíc, za 5990 korun. Pračka se přitom po celý rok prodává za průměrných osm tisícikorun, takže reálná sleva nedosahuje Mallem uváděných 40, ale jen 25 procent.
"Ceny uměle nenavyšujeme"
Nepozorný zákazník tak často díky podobným slevovým trikům u obchodníka nakoupí s vidinou vysoké úspory, která ovšem v porovnání s konkurencí nijak senzační není.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...