Ministr financí a šéf hnutí ANO Andrej Babiš zaslal Radě České televize stížnost na dvě reportáže odvysílané v pořadech 168 hodin a Reportéři ČT. 

Domnívá se, že jejich hlavním cílem byla skandalizace jeho osoby. Reportáže byly podle něj natočené tak, aby vytvořily dojem, že je podezřelý z daňového podvodu.

Vadí mu rovněž výběr respondentů. "Především se jedná o mé politické konkurenty, Bohuslava Sobotku (ČSSD) a Pavla Bělobrádka (KDU-ČSL)," uvádí ve stížnosti, o které informoval server Forum24.

Babiš dále upozorňuje, že pořady porušily Kodex České televize nebo že reportáže nebyly vyvážené a objektivní.

"Obsah a forma reportáže Ministerské počty naznačují, že jde o osobní mstu za mé předchozí výroky na adresu České televize," píše ministr financí s tím, že ČT vede systematickou kampaň za jeho znevážení.

Ve verzi stížnosti, kterou mají HN k dispozici, vyzývá Babiš Radu České televize, "aby v této souvislosti přijala ve vztahu k redaktorům odpovídající opatření, a to včetně pracovněprávních". Následně zaslal radě doplnění stížnosti, v níž požadavek na postih redaktorů vypustil.

Premiér Bohuslav Sobotka na Twitteru odsoudil, že Babiš žádá postih novinářů, "co si dovolili dávat nepříjemné otázky". "Ještě že ČT nepatří do Agrofertu, už by letěli," napsal. Babiš před týdnem v souvislosti s platností zákona o střetu zájmů vložil akcie svého holdingu Agrofert do svěřenských fondů. Převod se týkal i mediálního domu Mafra.

Předseda TOP 09 Miroslav Kalousek naopak na Facebooku napsal, že stížnost je nepochybně dobrou zprávou pro demokracii. "Tím, že Babiš požaduje jejich vyhazov z práce, přiznává, že zatím nemá sílu je nechat zavřít," uvedl.

Stížnost se týká reportáží "Křišťálově čisté", odvysílané v pořadu 168 hodin 29. ledna, a "Ministerské počty", odvysílané v pořadu Reportéři ČT 30. ledna. Obě se věnovaly Babišovu problému s nákupem korunových dluhopisů jeho holdingu Agrofert.