Nebankovnímu poskytovateli úvěrů Home Credit se loni podařilo vymanit z předloňské ztráty. Firma patřící do investiční skupiny PPF vykázala zejména díky silnému růstu v Asii a zlepšení hospodaření v Rusku zisk 210,2 milionu eur (5,68 miliardy korun). "K vynikajícímu výsledku přispěly všechny firmy ze skupiny Home Credit. Byla to nejen Čína, ale také Vietnam nebo Rusko a Kazachstán," uvedl generální ředitel skupiny a její minoritní akcionář Jiří Šmejc.

Home Credit působí v 11 zemích světa, zaměstnává 120 tisíc lidí a obsluhuje přes 20 milionů klientů. Loni poskytl nové úvěry celkem za 11,5 miliardy eur, což je o tři čtvrtiny více než v roce 2015. Z více než dvou třetin se o tento nárůst zasloužily aktivity firmy v Asii. Home Credit tu dokáže nabízet svoje produkty i lidem, kteří dosud neměli k finančním službám přístup. Firmě se navíc vyplácí spolupráce s výrobci spotřebního zboží, především mobilních telefonů, jako jsou čínské OPPO nebo jihokorejský Samsung. Home Credit v partnerství s nimi uvedl na asijské trhy prodej na splátky s nulovým navýšením, což mu rovněž zajistilo přísun nových zákazníků.

Zbývá vám ještě 50 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se