Během prvního čtvrtletí tohoto roku vzrostl český trh s osobními auty o 14 procent, Škoda však zaznamenala meziroční pokles o procento. Značka je v tuzemsku stále suverénní jedničkou, její tržní podíl však klesl pod 30 procent. Ve srovnatelném loňském období přitom ještě přesahoval třetinu.
Domácí automobilka ztrácí zákazníky z řad fyzických osob. Rodinám prodala za první tři měsíce letošního roku o devět procent méně automobilů než loni, zatímco celkově tato část trhu o devět procent vzrostla.
Škoda bývala pro Čechy synonymem pro slovo auto. Dnes však růst prodeje fyzickým osobám zaznamenávají zejména Hyundai, Dacia, Kia, Toyota, Peugeot, Opel a Renault. Za úspěchy značky Hyundai sice stojí hlavně zlevněný model ix20, jehož výroba končí, trend je však zřejmý: Okřídlený šíp už není pro české domácnosti automatickou volbou. O každého zákazníka je tu zapotřebí usilovně bojovat.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 60 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111