Když chtěl ještě loni supermarket vyhlásit mezi zákazníky spotřebitelskou soutěž, musel si dávat velký pozor, jak to udělá. Před rokem 2017 by výhrou mohlo být maximálně třeba kolo v hodnotě do 20 tisíc korun. Pokud by to bylo něco cennějšího, například auto, nesměla o výherci rozhodnout náhoda. Nemohlo se třeba mezi účastníky losovat. Stejně tak bylo nutné soutěž nahlásit ministerstvu financí.

Od letošního ledna jsou pravidla mnohem volnější. Především už není významná hodnota výher. "Podnikatelé už nejsou omezeni celkovým ročním limitem 200 tisíc korun pro souhrnnou hodnotu výher ani limitem 20 tisíc korun pro hodnotu každé jednotlivé ceny," vysvětluje Jiří Helán, právník z advokátní kanceláře KroupaHelán.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se