Český telekomunikační úřad vyměřil telekomunikační firmě O2 pokutu dva miliony korun za agresivní obchodní praktiku u tarifu PředplaDENka. Operátor s pokutou nesouhlasí a ve středu se proti ní odvolal. Vyplývá to z vyjádření ČTÚ a firmy.

O2 podle zdůvodnění úřadu loni v rámci pilotního provozu služby aktivovalo některým zákazníkům jiný tarif, než měli sjednaný, a to bez jejich souhlasu. "S O2 bylo proto zahájeno správní řízení pro podezření z užití agresivní obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele, které spočívalo v nevyžádané aktivaci jiného než sjednaného tarifu a účtování ceny za využívání tohoto tarifu," uvedl ČTÚ.

Firma vybrané uživatele informovala o tom, že byli zařazeni do pilotního provozu nově zaváděných tarifů PředplaDENka a v případě, že se ho nechtějí účastnit, mohou prostřednictvím SMS, telefonicky či osobně na prodejních místech O2 svou účast odmítnout. Účastníkům, kteří do konce července 2016 neodmítli svou účast v pilotním provozu, pak byl denní poplatek za tarif stržen automaticky z kreditu vždy prvním využitím některé služby.

Podle Jitky Pajurkové z tiskového oddělení O2 šlo pro většinu lidí o výrazně výhodnější tarif, který umožnil neomezené volání za 20 korun na den. "ČTÚ nás pokutuje za inovaci, která přináší lidem výhody, což dokládá fakt, že dodnes si PředplaDENku aktivovalo přes 200 000 zákazníků. Věříme, že s rozkladem či u následného řízení u soudu uspějeme podobně, jako tomu bylo v řadě dalších chybných pokut ze strany regulátora," dodala.

O2 má kolem 4,9 milionu uživatelů mobilních služeb, z toho předplacené služby používá přes 1,5 milionu klientů. Majoritním vlastníkem O2 je investiční skupina PPF.