Firma Ryko otevřela novou halu na opravu železničních vagonů. Umožní pracovat až na 12 vozech a ročně jí projde až 2000 vagonů. V novém provozu vznikne 20 až 30 nových pracovních míst.

Technickou zajímavostí nové haly je jeden z nejdelších svařených železničních montážních kanálů. Je dlouhý 40 metrů a vybavený nejmodernější technikou. Hala také disponuje zařízením na rychlonapouštění cisteren při tlakové zkoušce vodou.

„Hala je určena především na běžné opravy a revize malého rozsahu železničních nákladních vozů. Její vybavení umožní rychlé navrácení vagonů do provozu a tím i úsporu nákladů za čas strávený v opravně,“ uvedl Martin Vošta, statutární ředitel Ryko.

Výstavbu haly firma zahájila v září 2016 a do zkušebního provozu ji uvedla letos v červenci. Investice překročila 60 milionů korun. „Velmi nákladná byla vlastní opláštěná ocelová konstrukce a pak samozřejmě technologické vybavení. Co se týče samotné výstavby, nejsložitější bylo založení stavby na jílovém podloží,“ doplnil Martin Vošta. Nová budova je díky LED osvětlení, automatickým světlíkům, vzduchovým clonám ve vratech a systému vytápění energeticky úsporná.

Společnost Ryko s více než 260 zaměstnanci dosahuje ročního obratu přes 700 milionů korun. Sídlí v Děčíně a pobočky má v Mladé Boleslavi a Kralupech nad Vltavou.

Související