Vysoký úředník rakouského ministerstva financí Michael Engelbert přijel o zkušenostech s evidencí tržeb pohovořit na konferenci Nové trendy na Soukromé vysoké škole ekonomické ve Znojmě. V rozhovoru pro Hospodářské noviny vedoucí projektu registračních pokladen spolkového ministerstva financí uvedl, že také v Rakousku musel resort čelit bouřím podnikatelů i odporu politiků proti registraci tržeb.

Jste vedoucí projektu registračních pokladen, jak dlouho v Rakousku funguje?

Začali jsme v létě 2015 a dá se říci, že nyní ho dokončujeme. Během té doby vznikly pro podnikatele tři povinnosti: vydávat účtenky, vést evidenci tržeb a povinnost mít registrační pokladnu. První dvě povinnosti platí od začátku roku 2016, od května loňského roku začaly být povinné i registrační pokladny. Navíc od letošního dubna musí mít obchodníci také ochranu před manipulacemi s daty.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Po zavedení evidence tržeb se zvedl někdy až šílený odpor, a to i v politice, tvrdí úředník z rakouského ministerstva financí Michael Engelbert.
  • Podnikatelé se podle něj s evidencí tržeb už smířili, ale radost z toho stále nemají.
  • Rakousko ovšem neeviduje všechny platby, výjimku mají obraty do 15 tisíc eur ročně.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.